BANAZ'DA 32 MİLYON TL LİK HIZ CEZASI

Banaz'da Sürücülere 2 kilometrelik yolda 3 ceza

Güncel 24.12.2015, 14:44 24.12.2015, 16:13
BANAZ'DA 32 MİLYON TL LİK HIZ CEZASI
 Banaz ilçesinde kurulan Trafik Elektronik Denetleme Sistemi ile 43 günde 32 milyon lirayı bulan tutarda 100 bin 718 hız sınırı aşma cezası uygulandı
- Yaklaşık 2 kilometrelik mesafede art arda 3 noktaya yerleştirilen 6 cihazın her ölçüm için ayrı ceza kesmesi üzerine valilik inceleme başlattı 
- Uşak Valisi Okur: 
- "2 dakika içinde 3 kez ceza uygulanan sürücüler var. Konuyu her yönüyle inceliyoruz. Sürücülere birden fazla ceza yazılmaması konusunda talimat verdim"
Uşak'ın İzmir-Ankara karayolu üzerindeki Banaz ilçesinde 43 gün önce faaliyete geçen "Trafik Elektronik Denetleme Sistemi" (TEDES) ile 100 binin üzerinde hız sınırını aşma cezası yazılması dolayısıyla gelen şikayetler üzerine valilik harekete geçti.
Banaz Belediyesi'nin "Gelir Paylaşımlı Trafik Elektronik Denetleme Sistemi" kapsamında özel bir şirket ile imzaladığı protokol gereği ilçe içinden geçen yaklaşık 2kilometrelik yoldaki 3 noktaya hız ölçen 6 cihaz kuruldu. 
Günlük ortalama 11 bin aracın geçiş yaptığı yolda 24 saat kesintisiz ölçüm yapan cihazlar, saatte 70kilometre olan hız sınırının aşılıp aşılmadığını denetlemeye başladı. Şirket ve belediye arasında imzalanan protokol gereği, her bir ölçüm cihazının belirlediği ihlaller için trafik cezası uygulanmaya başlandı. 
Emniyet kaynaklarından alınan bilgiye göre sistemin faaliyette bulunduğu 43 günde hız sınırı aşımı tespitiyle 100 bin 718 trafik cezası uygulandı. Polis tarafından düzenlenerek adreslere posta yoluyla tebliğ edilen cezaların toplam bedeli ise 32 milyon liraya yaklaştı. Sistemin 189 ile 391 lira arasında uygulanan hız sınırı aşma cezalarından, günde ortalama 2 bin 342 adet kestiği belirtildi.   
-"Konuyu her yönüyle inceliyoruz"
Uşak Valisi Ahmet Okur, AA muhabirine yaptığı açıklamada, her bir ölçüm cihazı için ayrı ceza kesilmesiyle ilgili çok sayıda şikayet aldıklarını belirterek olayın her yönüyle incelendiğini bildirdi. 
Trafik kazalarının önlenmesi için tüm tedbirlerin alındığını vurgulayan Okur, şu bilgileri aktardı:
"Bölgede hız kontrolü yapıldığına dair sürücüleri uyarmak amacıyla yeteri kadar uyarıcı işaretleme yapılmamış, ivedilikle bu sorunun çözülmesini istedim. Hız ihlali yapan sürücülere kısa mesafede birden fazla ceza kesilmesini doğru bulmuyorum. 2 dakika içinde 3 kez ceza uygulanan sürücüler var. Konuyu her yönüyle inceliyoruz. Sürücülere birden fazla ceza yazılmaması konusunda talimat verdim" dedi.
-"Cezalar iptal edilir"
Avukat Emin Özçelik ise söz konusu sistemle 2kilometre mesafede art arda 3 kez trafik cezası uygulanmasının hukuka aykırı olduğunu savundu.
Ülke genelinde kurulan benzer sistemlerde sürücü 2kilometrelik etapta hız ihlali yaptığında tek cezaya muhatap kaldığını anlatan Özçelik, Banaz'da ise tek ihlale 3 ceza birden kesildiği bir ortam oluştuğunu söyledi.
Sisteme ilişkin uyarıcı işaretler de bulunmadığına dikkati çeken Özçelik, şu görüşleri dile getirdi:
"Ortada çok ciddi bir rant söz konusu. Birden fazla hız cezası kesilen sürücüler sulh ceza mahkemelerine başvurmalı. Yol kullanıcılarına ceza vermek amacıyla bilgilendirme yapmadan kural ihlali yapılmasını beklemek trafik kurallarının konuluş amacına uygun olmadığı gibi araç sürücülerine tuzak kurulması anlamına gelir. Bu durum çağdaş hukuk devleti ilkeleriyle bağdaşmaz ve kabul edilemez. Hayatın olağan akışına aykırı olan bu durum kamu yararından çok kamu zararına neden olur. İdare mahkemesinde yürütmeyi durdurma talepli dava açmayı planlıyoruz. Bu konuda idarenin gerekli çalışmayı yapmasını bekliyoruz." 
-"Belediyeye gelir sağlıyor"
Banaz Belediye Başkanı Zafer Arpacı ise sistemin belediyeye gelir sağladığını belirterek, "İlçemizde trafik kurallarına uyulması ve olumsuzlukların önüne geçmek için bu sistemi kurma kararı aldık. Bundan belediye gelir de elde ediyor. Gelirin yüzde 15'i belediyeye, yüzde 15'i sistemi kuran firmaya kalıyor" diye konuştu.










Yorumlar (38)
Ahmet Ertürk 10 yıl önce
i̇zmir'den ankara'ya kadar belki böyle bir uygulama yapan tek belediye banaz. bir de paranın %15inin özel şirkete kalması akıl alır bir durum değil. devlet bir kere parasını öder ya da belediye ne kadarsa o sistem kurdurur. şimdi 30 milyon liranın bile yüzde 15'i 4.5 milyon lira ediyor bir aylık gelir bu, bu şirketin bu 3 direği dikip ölçüm yapması kaç paraya malolmuş ki ömür boyu buradan %15 gelir alacaklar?
ali keskin 10 yıl önce
Kac can aldı o yol kac tane genç oldu 3 ceza yemişler cokmu acaba ????
Sebahattin balcan 10 yıl önce
Her kaza is kazası olan is yerine ne ceza kesmiş o belediye başkanı teşekkürler
Ümit 10 yıl önce
O yolda uyarı levhası yok ve madem o yolda binlerce can gitti neden alt geçit yada üst geçit yapılmadı bu zamana kadar? Şoför lerin suçu ne? Bariz belli resmen rant kurulmuş. Sanada ceza 3 gelsinde bakalım böyle konuşabilecekmisin? Ben aslen uşaklıyım senede 4-5 defa gelir giderim ilk defa böyle saçma bir şey gördüm
kasırga 10 yıl önce
O paraları ne şartlarda kazanıyor uz başkalarına rant sağlansın diyemi verelim çoluk çocuğumuzun kakkı nı
mustafa ulu 10 yıl önce
Ya tamamda yapılan uygulama saçma sen hiç üst üste üç ceza yedinmi ve bunu özel şirket kesiyor. Sizin duygularınıza oynayıp uygulamayı adil gösteriyorlar
Adem c 10 yıl önce
Verdiniz eveti alın size demokrasi :)
Cu 10 yıl önce
Kural neyse uyulsun bıliyormusunuz kaç can gitti o yolda
Mehmet 10 yıl önce
i̇lçenin her iki girişinde kocaman uyarı levhaları var herkes dikkat etsin.
maltintash 10 yıl önce
caydırıcı tedbirin alınması güzel ancak abartmamak lazım. şehrin girişine bir de çıkışına 2 iki adet yapılmış olsa yeterli. arka arkaya 3 flaşör koymanın bir mantığı yok.
gmy 10 yıl önce
türkiye deve gibi düzgün bi tarafı yok.
Ramazan Karaca 10 yıl önce
Her kes kurallara uysun cezada yemesin yerinde bir karar vermis belediye
Ilhan komur 10 yıl önce
Senin galiba o firmayla bir baglalantin var firma 3 direk dikip 43 gunde bir servet kazanmis o zaman bizde yoldahiz yapanlarin cezasini kendimiz keselim devlete lafimiz yok kimki o firma belediyenin yandasidir kesin o firmayi arastirsinlar belediye kendi dikememismi 3 direk bukafarmi fakir banaz belediyesi
Bütün Yorumları Görmek İçin Tıklayın
8
parçalı bulutlu
Namaz Vakti 12 Haziran 2026
İmsak
Güneş
Öğle
İkindi
Akşam
Yatsı
Puan Durumu
Takımlar O P
1.  Galatasaray 33 77
2.  Fenerbahçe 33 73
3.  Trabzonspor 33 69
4.  Beşiktaş 33 59
5.  Göztepe 33 55
6.  Başakşehir FK 33 54
7.  Samsunspor 33 48
8.  Çaykur Rizespor 33 40
9.  Konyaspor 33 40
10.  Alanyaspor 33 37
11.  Kocaelispor 33 37
12.  Gaziantep FK 33 37
13.  Eyüpspor 33 32
14.  Kasımpaşa 33 32
15.  Gençlerbirliği 33 31
16.  Antalyaspor 33 29
17.  Fatih Karagümrük 33 27
18.  Kayserispor 33 27
Takımlar O P
1.  Erzurumspor FK 38 81
2.  Amed SK 38 74
3.  Esenler Erokspor 38 74
4.  Çorum FK 38 71
5.  Bodrum FK 38 64
6.  Pendikspor 38 63
7.  Keçiörengücü 38 60
8.  Bandırmaspor 38 60
9.  Manisa FK 38 55
10.  Sivasspor 38 53
11.  İstanbulspor 38 52
12.  Sarıyer 38 52
13.  Iğdır FK 38 50
14.  Van Spor FK 38 49
15.  Boluspor 38 48
16.  Ümraniyespor 38 46
17.  Serik Belediyespor 38 39
18.  Sakaryaspor 38 34
19.  Hatayspor 38 14
20.  Adana Demirspor 38 6
Takımlar O P
1.  Arsenal 36 79
2.  Manchester City 36 77
3.  Manchester United 36 65
4.  Liverpool 36 59
5.  Aston Villa 36 59
6.  Bournemouth 36 55
7.  Brighton & Hove Albion 36 53
8.  Brentford 36 51
9.  Chelsea 36 49
10.  Everton 36 49
11.  Fulham 36 48
12.  Sunderland 36 48
13.  Newcastle United 36 46
14.  Leeds United 36 44
15.  Crystal Palace 36 44
16.  Nottingham Forest 36 43
17.  Tottenham 36 38
18.  West Ham United 36 36
19.  Burnley 36 21
20.  Wolverhampton 36 18
Takımlar O P
1.  Barcelona 36 91
2.  Real Madrid 35 77
3.  Villarreal 36 69
4.  Atletico Madrid 36 66
5.  Real Betis 36 57
6.  Celta Vigo 36 50
7.  Getafe 36 48
8.  Real Sociedad 35 44
9.  Athletic Bilbao 36 44
10.  Sevilla 36 43
11.  Rayo Vallecano 35 43
12.  Osasuna 36 42
13.  Valencia 35 42
14.  Espanyol 36 42
15.  Deportivo Alaves 36 40
16.  Elche 36 39
17.  Mallorca 36 39
18.  Levante 36 39
19.  Girona 35 39
20.  Real Oviedo 35 29