Bahçeşehir Oyun ‘Ordu’su Kuruyor

Bahçeşehir Oyun ‘Ordu’su Kuruyor

Bahçeşehir Oyun ‘Ordu’su Kuruyor
banner475
banner500
Bahçeşehir Üniversitesi ve Bahçeşehir Koleji işbirliği ile Türkiye’de ikincisi gerçekleştirilen öğretmenler için “Oyun Tasarım Atölyesi” 7-8 Eylül tarihlerinde Bahçeşehir Koleji Ordu-Giresun ve Samsun kampüslerinde farklı branşlardan öğretmenlerin katılımlarıyla tamamlandı.
İlki Bahçeşehir Üniversitesi’nde sadece matematik öğretmenlerine yönelik olarak gerçekleştirilen atölyenin ikincisinde Türkçe, matematik, sosyal bilgiler, fen bilimleri ve sınıf öğretmenlerinden toplamda 20 öğretmen bu atölyeden yararlandı. Atölyenin ilk gününde oyunlardan, oyun elementlerinden, oyun mekaniklerinden ve oyunlaştırmadan bahseden Yrd. Doç. Dr. Yavuz Samur, ikinci günde öğretmenlerin kendi branşlarında dijital eğitsel oyunlar tasarlamalarını sağlayacak etkinlikler gerçekleştirdi.
ÖĞRETMENLER DE BU İŞİN İÇİNDE OLMALI
Bu atölyenin gerçekleştirilmesinin nedenlerinden bahseden Bahçeşehir Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Öğretim Üyesi Yrd.Doç. Dr. Yavuz Samur, “Artık eğitsel oyun sektöründe olması gereken paydaşlardan biri olan öğretmenlerin bu işe ve bu anlayışa daha çok ortak olması gerektiğinden, öğretmenlere sadece oyunu oluşturan yapıtaşlarını ve nasıl oyun tasarlanılacağını anlatarak onları birer dijital eğitsel oyun tasarlayıcısı ve düşünürü olarak yetiştirebiliyoruz. Bu atölye sayesinde öğretmenler hem oyunlara olan bakış açılarını değiştiriyorlar hem de sınıf içindeki etkinlikler ve ya ders materyallerini nasıl oyun haline getirebilirim diye düşünmeye başlıyorlar” dedi.
YENİ NESİL ÖĞRETMEN İÇİN BU BİR ZORUNLULUK
Öğretmenlerin iki günlük bu atölyeden çok şey kazandıklarını vurgulayanYrd. Doç. Dr. Yavuz Samur “Öğretmenlerimizden çok olumlu geri dönüşler alıyoruz, bu zamana kadar hiç bu kadar etkili ve verimli bir seminer almadıklarını söylüyorlar. Bugüne kadar bilgisayar oyunlarına bir öcü gibi baktıklarını ve çocuklara kesinlikle oynatılmaması gerektiğini söylediklerini ve hatta velileri bu konuda uyardıklarını söyleyen öğretmenler artık bazı oyunların gerçekten öğrencilerin bazı becerilerini geliştirdiğini ve hatta derslere katkısı olabileceğini gördüklerini söylüyorlar. Bunu onlara fark ettirdiğimiz ve kendilerinin de dijital çağa ayak uydurabilme adına öğrencilere önermek için oyun oynamaları gerektiğini, hatta bunun yeni nesil öğretmenler için birer zorunluluk olduğunu dile getiriyorlar” dedi.
ÖĞRETMEN OYUN TASARLAYABİLİR
İki günlük atölye çalışmasında 6 farklı dijital eğitsel oyun ürettiklerini söyleyen Yrd.Doç. Dr. Yavuz Samur “Öğretmenlere oyun tasarımı konusunda eğitim verdiğinizde ve onları doğru yönlendirdiğinizde konu alanı uzmanı olarak kendi branşlarında çok kaliteli oyunlar ortaya çıkabiliyor, bu iki günlük atölye çalışmasında bize bunu çok rahatlıkla gösterebiliyorlar. Branş öğretmenlerimiz birlikte çalışarak belirli kazanımları hedefalarak çok eğlenceli ve etkili oyunlar tasarladılar ve en önemlisi hepsi birer dijital eğitsel oyundu” dedi.
TASARLANILAN OYUNLAR GERÇEĞE DÖNÜŞECEK
Tasarlanılan bu oyunları öğrenciler için gerçekten oynanabilecek oyunlar haline dönüştürmeyi planlayan Yrd. Doç. Dr. Yavuz Samur, “Biz gerekli başvurularımızı yapıyoruz, eğer TÜBİTAK bize bu konuda başvurduğumuz proje ile destek olmaya karar verirse bunların hepsini dijital eğitsel oyunlar olarak öğrencilerimize sunmayı hedefliyoruz” dedi.
Bahçeşehir Koleji öğretmenleri aldıkları eğitimlerde elde ettikleri dijital becerileri 2015-2016 eğitim ve öğretim yılında derslerinde kullanmaya başlayacaklar.
banner473
YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner477